راه‌اندازی چهار اتاق بهداشت در مدارس قشم 

 مدیر آموزش و پرورش شهرستان قشم گفت: چهار اتاق بهداشت جدید در راستای ارتقای سلامت جسمانی دانش آموزان در مدارس این شهرستان مرزی راه‌اندازی شد.

حسین رنجبر گلشواری مدیر آموزش و پرورش شهرستان قشم افزود: این چهار اتاق بهداشت از ابتدای سال تحصیلی ۱۴۰۳ - ۱۴۰۲ با اعتبار ۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال در مدارس سرزمین آب و آفتاب راه اندازی شده است.

وی گفت: با راه‌اندازی این اتاق های بهداشت در مدارس نگین خلیج فارس، فعالیت‌ها و برنامه‌های این بخش از انسجام و سازماندهی مناسب‌تری برخوردار شده و مراقبین سلامت بهتر می‌توانند خدمات بهداشتی و آموزشی خود را به دانش آموزان ارایه دهند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان قشم افزود: اتاق بهداشت این مدارس به امکانات و تجهیزاتی از جمله تخت معاینه، قدسنج، ترازو، تب سنج، فشارسنج، انواع آتل شکسته بندی، ماکت دهان و دندان، چارت بینایی، میزپانسمان و جعبه کمک‌های اولیه مجهز بوده و اقداماتی از جمله معاینات غربالگری دانش‌آموزان، قد و وزن، ارایه خدمات بهداشتی و کمک های اولیه در آن انجام می شود.

رنجبر گلشواری گفت: ارائه خدمات بالینی در مدرسه، سلامت محیط مدرسه، بهبود تغذیه در مدرسه، تحرک فیزیکی و فعالیت بدنی در مدرسه، ارتقای سلامت کارکنان مدرسه، خدمات سلامت روان و مشاوره ای در مدرسه و مشارکت والدین و جامعه در برنامه های سلامت در مدرسه و رابطین سلامت دانش آموزان را هشت شاخص برای مدرسه مروج سلامت در جزیره قشم عنوان کرد.

وی تعداد مربیان بهداشت فعال در جزیره قشم را ۱۰ مربی اعلام کرد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان قشم گفت: سال گذشته نیز پنج اتاق بهداشت در شهرستان قشم با اعتبار چهار میلیارد و پانصد میلیون ریال افتتاح شده بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.